آموزش

حفاظ شاخ گوزنی

 

حفاظ شاخ گوزنی
 
حفاظ شاخ گوزنی حفاظی است که روی دیوارها نصب شده و از ورود سارقین به داخل ساختمان ها جلوگیری می کند. این حفاظ با طراحی خاص و درهم تنیده و شلوغ با سر شاخه های تیز (حدود ۲۰۰ سر نیزه در هر متر) تقریبا غیر قابل عبور است.

حفاظ شاخ گوزنی نسبت به بقیه حفاظ ها درصد امنیت بسیار بالاتری دارد و جزو ایمن ترین حفاظ ها به حساب می آید. از این حفظ برای حفاظت از مناطق تفریحی، اداره جات، ویلاهای درون شهری و برون شهری و منازل مسکونی استفاده فراوان می شود.

با توجه به نام و ظاهر طراحی شده این نوع حفاظ به راحتی می توان فهمید که از شاخ گوزن الهام گرفته شده است. مدل های متفاوتی از حفاظ های شاخ گوزنی در ایران وجود دارد.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

چرا از حفاظ شاخ گوزنی استفاده کنیم؟

حفاظ شاخ گوزنی نوعی حفاظ ساختمانی است که برای استفاده بر روی انواع دیوارهای آجری, فلزی یا سفالی به کار می رود و امنیت بسیار خوبی را به ساختمان ها می بخشد.

حفاظ شاخ گوزنی بر حسب نیازهای خریداران و بر اساس ارتفاع دیوارها و ساختمان ها طراحی و تولید می شوند. حفاظ های شاخ گوزنی مختلفی برای حفاظت از ساختمان ها با حجم و تراکم بسیار متفاوت در بازار وجود دارد که خریداران می توانند بر حسب نیازهایشان مدلی را که مناسب با دیوار و ساختمانشان است سفارش دهند.

  •  حفاظ های شاخ گوزنی به مصرف کنندگان این اطمینان را می بخشند, هنگامی که در محل زندگی و یا کار خود نیستند امکان سرقت در مکان مورد نظر به کمترین درصد ممکن می رسد.
  • حفاظ های شاخ گوزنی مورد تایید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که مهر تاییدی بر امنیت بالای این محصولات است.
  • در حال حاضر بر روی سر در و بر روی دیوار های بسیاری از ساختمان های نظامی و امنیتی از این مدل حفاظ ها استفاده میشود.
  • نرده های شاخ گوزنی به وسیله جوش CO2 جوشکاری شده که  این موضوع باعث استحکام بسیار خوب این حفاظ ها می شود.
  • علاوه بر آن خریدار می تواند  با توجه به نمای ساختمانش این حفاظ را در رنگ های مختلف و به دلخواه خود تهیه کند.
  • نوک این حفاظ ها معمولا بسیار تیز است به همین دلیل سارقان نمی توانند به آسانی وارد ساختمان شوند.
  • اغلب این حفاظ های آهنی نیازی به نگهداری ویژه ای ندارند و مصرف کننده می توانند سالهای زیادی با اطمینان کامل از این حفاظ ها استفاده کند.

به طور کل می توان گفت که حفاظ های شاخ گوزنی نوعی حفاظ فلزی بر روی دیوارها است که با وجود طراحی های مناسب و چشمگیر و همچنین با وجود داشتن ارتفاع و عرض های مختلف توانسته است یکی از بهترین راه های جلوگیزی از ورود سارقان به ساختمان شود.

علاوه بر شکل ظاهری, این حفاظ ها مقاومت بالایی همچون شاخ های گوزن نیز دارند.

تاریخچه پیدایش حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

در طول تاریخ انسان ها همیشه به دنبال راهی بودند که بتوانند به وسیله  آن ها از محل سکونت خود به بهترین شکل محافظت کنند. این دغدغه همواره در زندگی انسان های نخستین هم دیده شده. آنها با توجه به علت نیاز به حفاظت از محل زندگیشان در طول تاریخ تغییرات زیادی کردند.

به عنوان نمونه انسان های نخستین فقط به دنبال حفاظت از خودشان در برابر حمله‌ی حیوانات وحشی و عوامل طبیعی بودند و در حال حاضر این حفاظت ها برای امنیت در مقابل سارقین انجام می شود.

با این حال حفاظت از محل زندگی یکی از اصلی ترین کارهایی است که هر فرد در زندگی خود باید به آن توجه کند.

در گذشته برای حفاظت از پایگاه های نظامی، باغ ها و ویلاها از سیم خاردار استفاده میکردند که ظاهر چندان خوبی نداشتند. به مرور زمان حفاظ های شاخ گوزنی جای سیمهای خاردار را گرفت که علاوه بر امنیت بالای آنها از نظر زیبایی هم چشم نوازتر است. در حال حاضر مدل های بسیار متنوعی از حفاظ های شاخ گوزنی، درب های ضد سرقت و دزدگیرها در بازار وجود دارد که هر کدام کارایی متفاوتی  دارند.

در کشور پهناور ما  ایران به غیر از شهرهای بزرگ که اغلب ساختمان ها به صورت آپارتمانی هستند, خانه های بیشتر شهرها یک طبقه و دو طبقه است و این خانه ها برای حفاظت به مراقبت بیشتر و استفاده از تجهیزات امنیتی بیشتری نیاز دارند.

در حال حاضر در کشورمان این حفاظها  هم مانند مصالح دیگر مثل آجر و سیمان، جزو مصالح ساختمانی برای معماری و نما در ساختمانسازی به کار می روند. از دیگر نام های حفاظ های شاخ گوزنی حفاظ بوته خاری و حفاظ خارپشتی است.

وزن استاندارد حفاظ های شاخ گوزنی

هرچه تراکم حفاظ بیشتر و طول شاخه ها بلندتر باشد حفاظ ها وزن بیشتری دارند. معمولا توصیه می کنیم برای امنیت بیشتر ساختمان ها از وزن استاندارد استفاده گردد.

حفاظ های شاخ گوزنی سبک تراکم کمتری دارند. برای حفاظت از ساختمان این نکته بسیار حائز اهمیت است که تراکم شاخ گوزنی به میزان استاندارد باشد.

مدل های مختلف حفاظ شاخ گوزنی

  • حفاظ شاخ گوزنی مدل آبشاری
  • حفاظ شاخ گوزنی مدل بوته ای
  • حفاظ شاخ گوزنی مدل لیلیوم
  •  حفاظ شاخ گوزنی مدل لاله ای

از چه میلگردی برای حفاظ های شاخ گوزنی استفاده می شود؟

میلگردی که برای حفاظ های شاخ گوزنی مورد استفاده قرار میگیرد میلگرد شماره ده است. یعنی میلگردهای استفاده شده در این نوع حفاظ ها قطری به اندازه ده میلی متر دارند.

در مرحله اول این میلگرد ها را برش می دهند و بعد از برش دادن و تیز کردن سطح آنها در مرحله بعدی به سراغ دستگاه های مخصوص پرس فرمی می روند تا بعد از جوشکاری حفاظ شاخ گوزنی با بهترین کیفیت نولید شود.

تفاوت بین حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ سرنیزه ای در چیست؟

  • حفاظ سرنیزه ای در مقایسه با حفاظ شاخ گوزنی عرض کمتر و وزن بیشتری دارد.
  • حفاظ سر نیزه ای از لحاظ  اقتصادی قیمت بیشتری دارد و کارایی حفاظ سرنیزه ای کمتر از حفاظ شاخ گوزنی است و سارقین راحت تر از آن عبور می کنند.
  • از نظر زیبایی حفاظ شاخ گوزنی در درجه بالاتری نسبت به سر نیزه ای دارد.

مشخصات ظاهری حفاظ شاخ گوزنی

ارتفاع حفاظ های شاخ گوزنی

حفاظ‌ های شاخ گوزنی با نام های “لاله ای”, “بوته ای” و … در بازار موجود است.

ارتفاع حفاظ های شاخ گوزنی بین پنجاه تا صد و بیست سانتی متر است.

عرض حفاظ های شاخ گوزنی

در انتخاب حفاظ های شاخ گوزنی باید دقت ویژه ای کرد تا متناسب با محل مورد نظر انتخاب شوند.

بهترین و قابل قبول ترین عرض برای حفاظ های شاخ گوزنی پنجاه سانتی متر است که در این حالت امکان عبور سارقین را به کمترین حد ممکن می رساند.

باید توجه داشت که عرض حفاظ هم به اندازه طول آن اهمیت بسیاری دارد.

تراکم حفاظ های شاخ گوزنی

از دیگر موارد مهم در انتخاب حفاظ شاخ گوزنی تراکم آنها ست. تراکم حفاظ ها قابلیت آن را دارد که کم و زیاد شود و این تراکم رابطه‌ی مستقیم با کیفیت کارایی و هزینه تمام شده دارد.

به عبارت دیگر هرچه حفاظ شاخ گوزنی متراکم تر باشد در نتیجه کیفیت کارایی و زیبایی آن بیشتر و همچنین قیمت تمام شده هم برای خریدار بیشتر می شود. چون مواد بیشتری برای ساخت آن به کار رفته است.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

یک نکته مهم در مورد حفاظ شاخ گوزنی

در رنگ آمیزی حفاظ های شاخ گوزنی از دو روش استفاده می شود:

  1. روش اول رنگ آمیزی با رنگ روغن به وسیله پیستوله
  2. روش دوم رنگ آمیزی به روش الکترو استاتیک که طول عمر بیشتری دارد.

رنگ حفاظ ها باید به گونه ای باشد که در مقابل اشعه خورشید و رطوبت باران ثابت بماند و دچار ریزش و تغییر رنگ نشود. به همین دلیل برای رنگ آمیزی حفاظ شاخ گوزن از قلمو و رنگ های متداول استفاده نمی شود و از رنگ های الکترو استاتیک استفاده می شود.

برای بیشتر شدن  طول عمر حفاظ های شاخ گوزنی و زیبایی بیشتر آنها بهترین روش رنگ‌آمیزی به روش الکترواستاتیک است. چون در رنگ‌آمیزی به روش الکترواستاتیک رنگ به حالت پودری و به وسیله‌ی الکتریسیته به حفاظ چسبیده و بعد از پخته شدن در کوره, رنگی با کیفیت را مشاهده می کنیم.

رنگ الکترو استاتیک یک نوع رنگ کوره ای است و تکنولوژی آن فرق بسیاری با رنگ آمیزی با پیستوله و قلمو دارد. درحقیقت رنگ پودری به وسیله شارژ الکترواستاتیک در بافت حفاظ نفوذ کرده و حفاظ در کوره با دمای بالا قرار می گیرد.

پوشش دهی رنگ های الکترواستانیک بسیار حرفه ای و کافی بوده و نیازی به رنگ آمیزی در زمان های بعد نیست. به دلیل کوره ای بودن و پخت کامل رنگ درون کوره و پوشش کامل رنگ در حفاظ زنگ زدگی ایجاد نمی شود و حفاظ همیشه زیبایی خودش را حفظ می کند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که می توان رنگ حفاظ را متناسب با رنگ نما انتخاب کرده و یا اینکه از رنگ های پرطرفدار و محبوب شاخ گوزنی سفارش داد. طیف رنگ های قهوه ای تیره و روشن و مشکی مات و براق به همراه رنگ طلایی بیشتر نظر مشتری ها را به خود جلب می کند.

نصب حفاظ شاخ گوزنی

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

حفاظ های شاخ گوزنی در کارگاه های مربوطه ساخته می شود و سپس به مکان مورد نظر انتقال می یابد. هنگام نصب این حفاظ ها حتما باید فرآیند نصب توسط متخصص انجام شود چون در صورت اشتباه آسیب های جدی وارد می شود.

اگر حفاظ ها درست و دقیق بر روی دیوار نصب نشود امکان دارد که این حفاظ ها از سوراخ دیوارها جدا شده و باعث خطرات جدی شود. هنگام نصب حفاظ های شاخ گوزنی, اغلب روی سطح بالای دیوارها سوراخ هایی ایجاد می کنند تا بتوانند از راه آن و به وسیله پین حفاظ ها را روی دیوار نصب می کنند.

بعد از جوش دادن پایه ها, حفاظ ها را به هم متصل کرده تا از این راه مقاومت و استحکام آن را بیشتر کنند. در انتها برای حفظ ظاهر و مقاومت بیشتر حفاظ ها محل های جوشکاری را دوباره رنگ آمیزی می کنند.

چون اگر این کار را نکنند حفاظ ها بعد از یک مدت زنگ می زند و حفاظ های شاخ گوزنی زیبایی خود را از دست می دهند. همچنین روی درب های فلزی امکان نصب حفاظ های شاخ گوزنی به وسیله شاسی کشی وجود دارد.

علاوه بر استفاده حفاظ های شاخ گوزنی بر روی دیوار مورد دیگر استفاده از آنها جلوی پنجره هاست:

حفاظ های شاخ گوزنی جلوی پنجره ها جلوه ساختمان ها را چند برابر می کند. مصرف کنندگان می توانند با سرمایه گذاری در حفاظ های شاخ گوزنی جلوه ای ویژه به ساختمان ها بدهند.

در عین حال عده ای از افراد هستند که با استفاده این حفاظ ها مخالف اند و اعتقاد دارند که حفاظ هایی که بر روی پنجره ها نصب می شوند به خانه شکل نظامی می دهد. ولی باز به دلیل امنیت بالای این حفاظ ها, بودن آنها را ضروری می دانند.

آن دسته از مصرف کنندگانی که وجود حفاظ های شاخ گوزنی را مثل نرده های زندان می دانند می توانند با استفاده از گیاهان رونده و پوشش های گیاهی متنوع جلوه خاصی به ساختمان ها بدهند. چون حفاظ های شاخ گوزنی با وجود شاخ های تو در تو علاوه بر آنکه باعث حفاظت ساختمان می شود بستری مناسب برای رشد گیاهان است.

مدت زمانی که برای نصب حفاظ های شاخ گوزنی نیاز است

نصب حفاظ شاخ گوزنی با توجه به شکل دیوار و نوع رنگ استفاده شده در حفاظ متفاوت است. معمولا حفاظ های شاخ گوزنی سه الی چهار روز بعد از سفارش آماده تحویل به مشتری می باشند.

نصب حفاظ ها هم زمان زیادی را نمی طلبد. البته اگر شرایط ساختمان و دیوارها خاص باشد ممکن است زمان نصب طولانی تر شود. حرفه ای بودن نصاب هم تاثیر مهمی در سرعت بخشیدن به نصب حفاظ ها دارد.

تاثیر عوامل مختلف بر قیمت حفاظ های شاخ گوزنی

موارد بسیاری در قیمت حفاظ شاخ گوزنی تاثیر دارد از جمله فابریک بودن میلگردهایی که استفاده می شود، نوع جوشکاری، رنگ مورد استفاده، تراکم و تعداد شاخه ها.

جوشکاری با گاز دی اکسید کربن اگر چه هزینه بیشتری از جوشکاری سنتی با الکترود دارد ولی باعث اتصال بهتر و مقاوم تر می شود. برای کسانی که حفاظ شاخ گوزنی مناسب تری از لحاظ قیمت خواستارند حفاظ های رنگ روغن پیشنهاد می شود. حفاظ های شاخ گوزنی با رنگ روغن هم مقرون به صرفه تر بوده و هم طول عمر مناسبی دارند.

تراکم

تراکم حفاظ های شاخ گوزنی در حقیقت تعداد شاخه های اصلی را می گویند که شاخه های فرعی به آنها وصل شده اند.

اگر تعداد شاخه های فرعی را کم کرده و فاصله بین شاخه های اصلی زیاد شود یا شکل قرار گیری آنها در حفاظ تغییر کند کیفیت و امنیت حفاظ های شاخ گوزنی کم می شود.

نصب حفاظ شاخ گوزنی در چه مکان هایی لازم است؟

۱. حفظ شاخ گوزنی برای خانه های ویلایی

معمولا خانه‌های ویلایی بیشترین آسیب پذیری را در مقابل سارقان دارند به همین دلیل نصب حفاظ های شاخ گوزنی بسیار ضروری تر از مجتمع های آپارتمانی است.

۲. حفاظ شاخ گوزنی برای دیوارهای با ارتفاع کم

برای دیوارهای کوتاه نیاز به نصب حفاظ های شاخ گوزنی بیشتر حس می شود. در حقیقت دیوارهای کوتاه موردهای مناسب و راحتی برای سارقان هستند تا به راحتی بتوانند وارد مکان مورد نظر شوند.

برای مشکلی که در بالا برای دیوارهای کوتاه عنوان شد استفاده از حفاظ های شاخ گوزنی بسیار مهم و ضروری است تا امنیت لازم برای ساختمان های مورد نظر محیا شود.

۳. حفاظ شاخ گوزنی برای محله های با امنیت کم

در صورتی که در محله ای زندگی می کنید که امنیت آنجا پایین است و به وفور خبرهای دزدی سارقان شنیده می شود توصیه می شود حتما از حفاظ استفاده کنید.

با این حفاظ ها راه ورود سارقان به درون منزل و مکان مورد نظر بسیار سخت می شود.

۴. حفاظ های شاخ گوزنی برای ویلاها و خانه های خارج شهر

خانه های ویلایی که اغلب در حومه شهرها ساخته شده اند نیاز بسیار زیادی به حفاظ ها دارند تا امنیت آنها حفظ شود. نصب حفاظ های شاخ گوزنی با شاخ های بلند برای ویلاها بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

 

 

بازرگانی آهن آلات کسائی

تلفن: 061-35724525 الی 29 

تلفن همراه: 09022136185

                09372908994 

آدرس: اهواز بازار آهن شرق خیابان اول پلاک 143

آدرس اینستاگرام: ahankassai@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *